tabel

Toitev eine vaid ühe põhikoostisosaga? Jah, see on võimalik

Koostisosad: kikerherned, oad

Roa tüüp: pearoog

Kuigi avalikult räägitakse juba liikumispiirangute leevendamisest, ei ole pandeemia veel sugugi seljatatud ja kadumas. Seetõttu tuleb siiski ka poes käia nii vähe kui võimalik, eriti veel suurtes toidupoodides. Seetõttu oleme nüüd välja töötanud täiesti uue kontseptsiooni – retsept vaid ühe põhilise koostisosaga kokkamiseks, ja põhimõtteliselt ilma retseptita.

Kaunviljad on ühed kõige mitmekülgsemad toiduained, mis on ühtlasi toitvad ja täitvad ning mida on võimalik tagavaraks varuda. Kel on rohkem aega ja vähem kohustusi, võib kasutada kuivatatud kaunvilju, mida tuleb terve öö leotada ning seejärel umbes 30 minutit keeta. Kel on vähem aega käepärast, võib sama hästi kasutada konserveeritud eelleotatud kaunvilju, mis on purgis ning valmis koheseks kasutamiseks. Kui sul on juba kikerherned, punased või valged oad, võid kasutada järgnevat juhendit, et 10 minutiga valmistada maitsev ja üllatav roog. Ilma retsepti ja koostisosade nimekirjata.

 

Vali tüüp: enne kokkama hakkamist mõtle toit korra peas läbi.

Mida sa kõige enam sööd, mis su perele meeldib, mida sa praegu tahaksid, millised vürtsid sul riiulil on? Su vastused nendele küsimustele aitavad valida toidu peamise tüübi, mis määrab ära maitsed, lõhnad ja lisandid. See teeb retseptita kokkamise lihtsamaks, sest kahtlusmomendil saad iga hetk tagasi pöörduda oma algse idee, tuttavate maitsekombinatsioonide, tehnikate ja vürtside segudele. Koriander, kaneel, vürtsköömen ja tšillipipar on omase mehhikopärasele chilli sin carne’le, ning praetud küüslauk ja petersell omased aglio e olio (küüslaugu-oliiviõli) pastale. Kogenumad ja spontaansemad meist võivad hoopis ise eksperimenteerida. Kui oled roa tüübi välja valinud, saad enesekindlalt kokkama asuda.  

Pane roog kokku: too välja aroom, aga jäta kuivatatud ürdid kõrvale

Oleme harjunud mõttega, et toidu maitsestamine tähendab kuivatatud ürtide lisamist. Enamasti lisavad kuivatatud oregano, tüümian ja majoraan vaid õrna aroomi, kuid maitsele eriti palju juurde ei anna. Selle asemel on tõhusam kasutada pannil sorts õli ning lisada vürtsid (ürtide asemel) koheselt õli sisse.

Selleks sobivad vürtsid nagu nelk või kaneel, küüslauguküüned, sidrunikoor või kuivatatud tšillipipar. Kui õli temperatuur tõuseb, imab see vürtside maitsed endasse. See protsess võtab umbes 2-3 minutit, väga madala kuumusel 5-6 minutit.

Samal ajal pane valmis väiksemad koostisosad: jahvatatud vürtsid ja kuivatatud ürdid. Nende praadimiseks kulub palju vähem aega ning need lisavad uue maitsete kihi. Pool teelusikatäit paprikapulbrit ja helde näpuotsatäis jahvatatud koriandrit meenutavad chorizot ning kaneel, vürtsköömen ja lambaläätsed indiapärase karri. Tosinast sekundist nende praadimiseks täiesti piisab.

Seejärel lisa pannile koheselt kurnatud oad või kikerherned, sega ja maitsesta soolaga ning ongi valmis!

Serveeri ükskõik mille meelepärasega: toore porgandiga, viilutatud kapsaga, röstitud leivaga, praekartuliga. Peale võid raputada näiteks kõrvitsaseemneid, linaseemneid või röstitud mandleid.